Kodin älykäs ratkaisu

iLOQ HOME -sovellus on keskeinen osa modernia älykotia

iLOQ HOME lupaa mullistaa digitaalista pääsynhallintaa kuvaavan älykkäämmän asumisen käsitteen. Avaamme ovet vaivattomaan elämään. Kaikki innovaatiomme, mukaan lukien tammikuussa 2022 lanseerattu iLOQ HOME -sovellus, lisäävät asukkaiden vapautta ja turvallisuutta. Tehtävämme ei ole ovien sulkeminen ja lukitseminen. Tehtävämme on avata ovia uusiin mielenkiintoisiin mahdollisuuksiin.

Poistamme esteitä ja teemme asumisesta helpompaa kaikkialla maailmassa.”

Teemme arjesta sujuvampaa

Uusien ja uraauurtavien innovaatioiden lanseeraaminen markkinoille ei käy nopeasti eikä yksinkertaisesti. iLOQin uusimman innovaation tuotekehitystyö ja markkinoille viennin valmistelu veivät suuren osan vuodesta 2021. iLOQ HOMEa lanseerattaessa oli upeaa nähdä ensimmäiset reaktiot pitkään kestäneen projektin jälkeen. Tämä on kuitenkin vasta alkua, ja nyt on aika lisätä vauhtia. Ennen julkista lanseerausta tuote esiteltiin noin tuhannelle yhteistyökumppanille ja jälleenmyyjälle. Vastaanotto oli todella innostunutta. Seuraavassa vaiheessa (jotka ovat julkaisun aikana jo täydessä käynnissä) aloitamme jälleenmyyjien koulutuksen ja myynnin tuen.

Oli upeaa nähdä ensimmäiset reaktiot pitkään kestäneen projektin päätteeksi. Mutta tämä on vasta alkua.”
Tomi Karjalainen, innovaatiojohtaja, iLOQ

iLOQ HOME helpottaa merkittävästi asumista, oli kyseessä sitten vuokra- tai omistusasunto. Ratkaisun keskiössä on iLOQ HOME -sovellus, jota voidaan käyttää sekä iOS- että Android-älypuhelimilla. Tämä antaa asukkaille täysin uudenlaisen vapauden hallita avaimia ja kulkuoikeuksia. Ominaisuudet, joihin aiemmin oli pääsy vain lukitusjärjestelmän järjestelmänvalvojalla, on nyt luovutettu asukkaille itselleen.  Kulkuoikeuksia voi hallita perheenjäsenten puolesta, poistaa käytöstä kadonneita tai varastettuja avaimia, tilata uusia avaimia ja päivittää oikeuksia älypuhelimilla NFC-teknologiaa hyödyntäen. Tarjoamme siis avainten käyttäjille pääsyn kaikkiin iLOQin tarjoamiin etuihin ja kevennämme kiinteistönhallinnan päivittäistä työkuormaa ja vastuita.  Näin kaikki voittavat.

Teknologia-alusta, joka ymmärtää ihmistä

Uusi ratkaisu on saatavilla kaikkiin iLOQ 5 -sarjan alustalle rakennettuihin lukitusjärjestelmiin. Tämä lisäarvopalvelu voidaan integroida lähes kaikkiin kiinteistöjärjestelmiin, jolloin siitä tulee kiinteä osa älykästä kotia. Sovelluksen avulla rakennuksen pääsisäänkäynnin lukitus voidaan avata ja kulkukoodi jakaa esimerkiksi ruokaläheteille ja ystäville. Lisäksi sovelluksella voidaan tehdä varauksia esimerkiksi pesutupaan, kuntosalille tai saunaan. Avoin rajapinta mahdollistaa myös mobiilimaksamisen. Rakennusten ja asukkaiden tarpeet vaihtelevat, joten ILOQ HOME on suunniteltu joustavaksi ja helposti muokattavaksi.

iLOQ HOMEssa on otettu huomioon myös kiinteistönhallintaan liittyvät erilaiset toimenpiteet, jotka ovat yleisiä kaikkialla maailmassa. Ratkaisu avaa runsaasti mahdollisuuksia (sekä lisää turvallisuutta) maissa, joissa yleisavaimen käyttö on yleistä. Tämän lisäksi se myös vastaa haasteisiin, jotka koskevat esimerkiksi Keski-Eurooppaa. Siellä kiinteistönhoito- ja kunnossapitopalveluilla on harvoin käytössään yleisavainta, joka mahdollistaisi pääsyn asuntoihin. iLOQ HOME -sovelluksella asukkaat voivat myöntää kiinteistönhoidon palveluavaimiin väliaikaisen kulkuoikeuden esimerkiksi asunnossa tapahtuvien korjausten, avun tarpeen tai avaimen häviämisen vuoksi.

Runsaasti mahdollisuuksia avoimempaan maailmaan

On syytä muistaa, että iLOQ HOME on vasta tarinansa alussa. Olemme rakentaneet alustan älykkääseen asumiseen. Nyt alkaa matka kohti jatkuvaa kehitystä ja uusia innovaatioita. Olemme tunnistaneet jo useita mahdollisuuksia tulevaisuudessa toteutettaville toiminnoille. Riippumattoman kolmannen osapuolen kanssa tehdyssä tutkimuksessa olemme kartoittaneet mahdollisia kehityskohteita ja painopistealueita nykyisten ja mahdollisten uusien asuinkiinteistöasiakkaiden, iLOQ-jälleenmyyjien sekä käyttäjien palautteen perusteella. Palautteiden tärkein anti otetaan huomioon iLOQ HOMEn tulevissa päivityksissä. Mobiiliohjelmistokehityspakettien (SDK) avulla sovelluksemme ominaisuudet voidaan myös integroida saumattomasti vuokrakiinteistöjen omistajien ja operaattoreiden sovelluksiin, mikä parantaa heidän tarjontaansa.

Olemme rakentaneet alustan älykkääseen asumiseen. Nyt alkaa matka kohti jatkuvaa kehitystä ja uusia innovaatioita.”
Tomi Karjalainen, innovaatiojohtaja, iLOQ

Meille iLOQilla tämä uusi ratkaisu ei ole pelkkä helppo lisäys sopimukseen tai ”kiva lisäominaisuus”. Se on keskeinen osa parantelemaamme yhtälöä. iLOQ tekee jotain, mihin tavanomaiset mekaaniset lukot ja avaimet eivät koskaan kykene. Me muutamme pääsynhallinnan merkitystä ihmisten elämässä. Tarjoamme täysin uudenlaista vapautta ja joustavuutta. Poistamme esteitä ja teemme elämisestä helpompaa kaikkialla maailmassa. Täytämme näin lupauksen jonka kaikille asiakkaillemme teemme – Making life accessible.