Televiestintäsektori auki mobiiliratkaisulla

iLOQ on kehittänyt tarjontaansa ja toimintamalliaan palvellakseen televiestintäteollisuutta paremmin. Vahva globaali avainasiakasmallimme (Global Key Account -malli) ylittää maantieteelliset ja organisatoriset rajat sekä tarjoaa kohdennettua tukea. Lisäksi mobiilikäyttöinen pääsynhallintaratkaisumme tuo vuosiksi turvallisuutta, kestävyyttä ja säästöjä.

Globaali toimintamalli globaaleille asiakkaille

iLOQin uusi globaali avainasiakasmalli lanseerattiin, jotta maiden rajojen yli toimivia asiakkaita voidaan palvella paremmin. Tällainen on esimerkiksi Cellnex, Euroopan johtava langattoman televiestinnän infrastruktuurioperaattori ja maailman toiseksi suurin tietoliikennemasto-operaattori. iLOQ allekirjoitti heidän kanssaan pitkäaikaisen puitesopimuksen, joka tekee meistä ensisijaisen pääsynhallintaratkaisujen toimittajan Cellnexin datakeskusten ja tietoliikennemastojen koko verkostolle. Uuden sopimuksen mukaisesti tarjoamme nyt ratkaisuja Cellnexin toimipaikoille seitsemässä eri Euroopan maassa.

Neuvottelut Cellnexin kanssa aloitettiin jo tammikuussa 2019. Vaikka prosessi vei aikaa, vuoden 2021 aikana iLOQ toimitti jo ensimmäiset 23 000 lukkoa Cellnexin toimitiloihin ympäri Eurooppaa. Suurilla monikansallisilla yrityksillä, kuten Cellnexillä, on käytössään keskitetyt hankintatoimet ja nimetyt hankinta-alan ammattilaiset. iLOQ pystyy ratkomaan yksityiskohdat heidän kanssaan sekä tarjoamaan myös kaivattua käytännön palvelua paikallisella ja maakohtaisella tasolla. Tämä on mahtava yhdistelmä ja se hyödyttää molempia osapuolia.

Mobiiliratkaisu televiestinnän alalle

Ensimmäiset toimitukset Cellnexille ovat lähinnä iLOQ S50 -riippulukkoja, joihin on pääsy nykyaikaisten älypuhelinten NFC-teknologialla. ”Televiestinnän alalla mastojen turvaamiseen on käytetty pääasiassa riippulukkoja, paristoton iLOQ S50 on mullistava ratkaisu”, toteaa Joaquim Serrahima, johtaja, Global Key Accounts, Telecom. ”Lukot antavat digitaalisten järjestelmien tuomaa turvallisuutta ja jäljitettävyyttä sekä samalla poistavat säännöllisten huoltojen ja paristonvaihtojen tarpeen – kuin myös niihin liittyvät kustannukset – kaikissa mastoissa. Ja tietoliikennemastoon pääsy juuri älypuhelimen avulla tuntuu lisäksi aika luontevalta, eikö?”, hän jatkaa.

Tietoliikennemastoon pääsy juuri älypuhelimen avulla tuntuu aika luontevalta, eikö?”
Joaquim Serrahima, johtaja,
Global Key Accounts, Telecom

Erityisesti iLOQin digitaalinen pääsynhallinta-alusta vakuutti Cellnexin. iLOQin S50-mobiilikäyttöinen pääsynhallintaratkaisu on tällä hetkellä lisäksi ensisijainen käyttöönotettava teknologia suurimmassa osassa Cellnexin toimipaikoista. Avaimeton ratkaisu, jossa älypuhelin ja sovellus toimivat virtuaaliavaimena, vastaa juuri tietoliikennemasto-operaattoreiden yhteen päähaasteista: eri huoltohenkilöiden käyttämien fyysisten avainten hallintaan ja jakeluun. Lisäksi paristottoman ratkaisun myyntivalttina ovat elinkaarisäästöt, sillä tarvittava energia saadaan älypuhelimesta.

”Tämä tärkeä sopimus Cellnexin kanssa on jälleen kerran näyttö merkittävistä asiakashyödyistä, joita markkinoiden paras teknologiamme pystyy tarjoamaan. Se on merkittävä virstanpylväs iLOQ S50 -mobiilipääsyn tuotantolinjalle, ja olemme iloisia, että voimme tukea Cellnexiä heidän turvallisuutensa tehostamisessa”, toteaa Heikki Hiltunen, iLOQin toimitusjohtaja.