Hattutemppu Leverkusenissa

Bayer Leverkusen -yhteistyö vahvistaa iLOQin tulevaisuutta Saksassa

Kun saksalainen bundesliigajoukkue Bayern 04 Leverkusen tarvitsi pääsynhallintaratkaisuja 30 210 katsojaa vetävälle BayArena-stadionille, tarvittiin kumppania, joka ymmärtäisi tarpeet ja pystyisi tarjoamaan modernin ja älykkään teknologian. Apuun tarjoutui iLOQ. Lopputulos oli täydellinen hattutemppu: uusi asiakas, parantunut bränditietoisuus ja huippuluokan verkostoitumismahdollisuudet.

Yhteistyö, joka ulottuu myyntiä ja markkinointia syvemmälle

Vuoden 2020 lopussa Bayer Leverkusen pyysi meitä tapaamiseen, jossa esittelimme heille iLOQ 5 -Series ratkaisua. Ratkaisumme kyky käyttää erityyppisiä ”avaimia”, kuten älypuhelimia, avain fobeja ja PIN-koodeja, antoi tarvittavan joustavuuden hallita suuren seuran pelaajien ja henkilökunnan kulkuoikeuksia. Tapaaminen johti nopeasti yhteistyöhön. Vuonna 2021 aloitimme pilottiprojektin 15 lukkosylinterillä ja 30 avaimella, mikä johti ensimmäisen tuhannen lukkosylinterin ostoon. Menestyksen avulla luotu vahva yhteys johti markkinointisopimuksen allekirjoittamiseen seuran kanssa kaudelle 2021–2022. Seura on ollut lähestymistavassaan erittäin proaktiivinen.

Tästä yhdestä kaupasta ja sitä seuranneesta markkinointiyhteistyöstä syntynyt suhde on vaikuttanut eniten iLOQin liiketoimintaan Saksassa. Ensinnäkin stadionilla on nyt 128 metriä pitkä mainos, joka näkyy pääkatsomosta. iLOQin logo löytyy myös kulmalippujen vierestä. Yhteistyön merkittävin hyöty on kuitenkin ollut verkostoitumismahdollisuuksien kasvaminen. Yhteistyö on avannut uusia ovia eri puolille Saksaa, ja siihen kuuluvat muun muassa keskustelut muista Bayer Leverkusenin tiloista sekä muista Saksassa sijaitsevista stadioneista.

Yhteistyön merkittävin hyöty on ollut verkostoitumismahdollisuuksien kasvaminen.”
Sascha Hilgers, maajohtaja, Saksa, iLOQ

Kestävän liiketoiminnan rakentamista Saksassa

Tämä muuttaa tapaamme harjoittaa liiketoimintaa Saksassa. Yhteistyön kautta syntyneiden yhteyksien ansiosta kontaktien laatu on parantunut huomattavasti. Kylmäsoittojen sijaan saamme yhteyden kiinnostuneisiin yrityksiin ja päättäjiin helpommin, eikä meidän tarvitse aloittaa tyhjästä. Uudet kontaktit ovat jo nyt johtaneet meidät merkittäviin liiketoimintamahdollisuuksiin ja myynnin kasvuun. iLOQin läsnäololla Saksassa pyritään varmistamaan, että menestys jatkuu.

Markkinointiyhteistyön lisääminen on jo työn alla. Bundesliigan ja Bayer Leverkusenin vetovoiman ansiosta odotamme innolla BayArenan käyttöä brändinrakennuksessa Saksan-markkinoilla ja maailmanlaajuisesti.  Olemme suunnitelleet jopa kirkkaansinistä esittelytilaa muuten väriltään punaiselle stadionille, mikä auttaa meitä erottumaan ja esittelemään teknologiaamme. Odotamme innolla asiakkaita pelitapahtumissa ja tapaamisten järjestämistä stadionilla.  Tilat itsessään ovat loistava osoitus ratkaisuistamme ja teknologioistamme. iLOQilla on Saksan-markkinoilla oikea suunta.

iLOQilla on Saksan-markkinoilla oikea suunta.”
Sascha Hilgers, maajohtaja, Saksa, iLOQ